JAK ZACZĄĆ?

rodzic1
RODZIC ZWYKLE JEST INICJATOREM KONTAKTU DZIECKA Z TENISEM
tarcza

SZKÓŁKA TENISOWA (KLUB)
rodzic2

Uwaga!
Zwracaj uwagę na wykształcenie i doświadczenie trenera Twojego dziecka

NAUKA PRZEZ ZABAWĘ

„Dziecięca podróż po programie „Tenis 10” jest jak jazda kolorowym pociągiem, który zatrzymuje się na każdej z czterech stacji. Zdobywanie niezbędnych umiejętności tenisowych poprzez zabawę, na każdym etapie jest najlepszą formą przygotowania zawodnika do kolejnej podróży, tym razem po świecie wyczynowego tenisa.”

Magdalena Kowalska
Koordynator ds. Upowszechniania


CECHY TRENERA

KWALIFIKACJE RESPEKTOWANE PRZEZ PZT W ZAKRESIE TRENOWANIA DZIECI I MŁODZIEŻY

  • ANIMATOR (świetnie pracuje z dziećmi przygotowując je do właściwej nauki gry w tenisa)
  • INSTRUKTOR (potrafi znakomicie nauczyć podstawowych technik i rozwiązań taktycznych)
  • TRENER (jest przygotowany także do pracy z zawodnikami wyczynowymi rywalizującymi na arenie ogólnopolskiej)
  • TRENER PRO (jest przygotowany także do pracy z zawodnikami rywalizującymi na arenie międzynarodowej)
  • SPARINGPARTNER (doświadczony zawodnik na arenie ogólnopolskiej, bardzo dobry partner treningowy ale raczej nie dla dzieci)
  • COACH (doświadczony trener na arenie międzynarodowej, znakomity partner treningowy i opiekun turniejowy dla dorosłych zawodników)

TRENER POWINIEN BYĆ WZOREM OSOBOWYM DLA DZIECKA,
ISTOTNE CECHY:

  • aktywna postawa
  • kultura osobista
  • punktualność
  • kreowanie pozytywnej atmosfery (radość z bycia na korcie)

DOŚWIADCZENIE

  • LICENCJA PODSTAWOWA – wykształcony szkoleniowiec
  • LICENCJA BRĄZOWA – wykształcony, aktywny w samodoskonaleniu, perspektywiczny szkoleniowiec
  • LICENCJA SREBRNA EKSPERTA – znaczne doświadczenie, Ekspert w swojej specjalności
  • LICENCJA ZŁOTA MISTRZA – bardzo bogate doświadczenie, klasa światowa i prawdziwy Mistrz w swojej specjalności
lewodolprawo

W GRUPIE
CZY INDYWIDUALNIE

To czy wybierzemy grupę, czy tok indywidualny warunkuje wiek trenującego, poziom zaawansowania, czynniki motywujące i umiejętność koncentracji, nasze oczekiwania, wspólnie ustalony z trenerem cel i założenia. W przypadku najmłodszych, rozpoczynających tenisową przygodę dzieci korzystniejsze będą zajęcia w grupie.

lewodolprawo

SYMULACJA KOSZTU
dla początkującego zawodnika


Rakieta 50-200 zł

Większość klubów zapewnia dzieciom odpowiednie do wzrostu i wieku rakiety i piłki do gry

Buty 70-200 zł

1 h najmu kortu (sezon letni/zimowy)

Koszty gry w tenisa różnią się w zależności od intensywności treningów i pory roku.

  • Warszawa 30-60 zł · Kraków 20-50 zł · Białystok 20-40 zł
  • Warszawa 50-120 zł · Kraków 40-90 zł · Białystok 40-80 zł

1 h pracy trenera

Warszawa 70-100 zł · Kraków 40-80 zł · Białystok 40-70 zł

lewodolprawo

CZĘSTO ZADAWANE PYTANIE

Wojciech Batorski
Eskpert PZT
Kiedy najpóźniej dziecko musi zacząć uczyć się gry w tenisa, by móc grać zawodowo, a nie tylko amatorsko?

Historia tenisa zna przypadki, gdy późno rozpoczynający tenisową przygodę zawodnicy i zawodniczki odnosili sukcesy. Na pewno dziewczynki powinny zaczynać wcześniej profesjonalne szkolenie z uwagi na ich szybszy rozwój biologiczny. To wszystko uwarunkowane jest jeszcze czynnikami motywującymi, poziomem sprawności fizycznej, warunkami społecznymi, zainteresowaniami dziecka, dojrzałością psycho-fizyczną. Doświadczeni trenerzy tenisa, fachowcy zajmujący się tą problematyką określają granicę wieku dziecka rozpoczynającego naukę tenisa w stopniu wyczynowym jako 5-7 lat.

lewodolprawo

PROGRAM TENIS 10

TENIS DOSTOSOWANY DO POTRZEB I ZDOLNOŚCI ROZWOJOWYCH TWOJEGO DZIECKA (GRADACJA POZIOMÓW – OGÓLNE ZAŁOŻENIA


Misją programu Tenis 10 jest przyciągnięcie do tenisa jak największej liczby dzieci, ułatwienie im szybkiego i przyjemnego opanowania podstawowych umiejętności techniczno-taktycznych poprzez dostosowanie stylu gry do ich możliwości fizycznych i psychofizycznych.

Zapoznaj się z programem TENIS 10: www.tenis10.pl


WIEK A NABYWANIE UMIEJĘTNOŚCI

5 – 6 lat
(POZIOM NIEBIESKI)

  • podstawy koncentracji,
  • stawianie celów,
  • budowanie zaufania we własne siły,
  • opanowywanie własnych chwytów,
  • kształtowanie rdzenia ruchu podstawowych uderzeń,
  • regularność uderzeń,
  • gra kątowa.

7 – 8 lat
(POZIOM CZERWONY)

  • podstawy koncentracji,
  • stawianie celów,
  • budowanie zaufania we własne siły,
  • opanowywanie własnych chwytów,
  • kształtowanie rdzenia ruchu podstawowych uderzeń,
  • regularność uderzeń,
  • gra kątowa.

9 lat
(POZIOM POMARAŃCZOWY)

  • rozwiązywanie problemów,
  • doskonalenie motywacji wewnętrznej,
  • stawianie celów,
  • radzenie sobie ze stresem turniejowym,
  • kształtowanie techniki docelowej,
  • doskonalenie poruszania się na korcie,
  • pewna gra w sytuacjach meczowych,
  • podstawy gry podwójnej,
  • kompleksowe rozwijanie sprawności motorycznej.

10 lat
(POZIOM ZIELONY)

  • zrozumienie istoty procesu treningowego,
  • zachowanie podczas treningu i meczu,
  • kształtowanie samodzielności,
  • kształtowanie ostatecznej techniki indywidualnej,
  • kontrola prędkości piłki, antycypacja,
  • doskonalenie pewnej gry,
  • wszechstronny styl gry na pełnym korcie,
  • kompleksowe rozwijanie sprawności motorycznej.

Jaka jest rola rodzica?

PRZEJDŹ